5 آذر 1399
۶۴ views
نظر %

انتشار فرآیندی است که در آن نسخه های خطی ، افکار و پیشنهادهای نویسندگان به صورت چاپی به مردم ترجمه می شود. به عبارت دیگر ، انتشار عبارت است از مدیریت ، تهیه و تولید مواد آموزشی ، علمی و غیره ، چاپ و چاپ آنها.

ناشر به فرد ، گروه یا م institutionسسه ای گفته می شود که یک اثر چاپی را با مجموعه امکانات و اقدامات فنی و تخصصی منتشر و توزیع می کند. کلیه مراحل لازم برای چاپ یک اثر از جمله تایپوگرافی ، صفحه آرایی ، چاپ سنگی ، چاپ ، صحافی ، توزیع و فروش کتاب توسط ناشر یا تحت نظارت وی انجام می شود.

یک انتشارات از ادارات مختلفی تشکیل شده است که هر یک وظایف خاصی را بر عهده دارند. این بخشها عبارتند از:

دفتر مدیر یا دفتر سازمان
بخش تولید فرهنگی (مهمترین قسمت یک نشریه)
بخش تولید فنی – هنری
بخش تولید چاپ
بخش اداری مالی
بازاریابی ، تبلیغات ، توزیع و فروش
روابط عمومی
بخش تولید فرهنگی بخش اصلی یا به عبارت دیگر مغز یک نشریه است. این به دلیل وظایف مهمی است که از قبیل: بررسی و ارزیابی نسخه های خطی ارسالی ، تهیه گزارشات فنی درباره آنها ، ویرایش ، تهیه آثار برای چاپ ، تهیه فهرست کتاب ها ، گفتگو با نویسندگان ، عقد قرارداد ، برآورد مالی انتشار کتاب. ، نظارت بر چاپ و نمونه خوانی.

لازم به ذکر است که مراحل اصلی انتشار سیاست و برنامه برنامه گفتگو ، توافق و قرارداد با سازنده ، ایجاد ، آماده سازی برای چاپ ، طراحی و تولید ، توزیع و فروش است.

مدیر انتشارات بالاترین مقام در انتشارات است و وظیفه او مانند هر مدیر در هر واحد دیگر مدیریت واحد و تصمیم گیری درباره امور نشر است. گاهی اوقات یک هیئت مدیره در راس هرم سازمان انتشارات قرار دارد و آنها شخصی را از بین خود یا حتی خارج از خود به عنوان مدیر عامل انتخاب می کنند. در واحدهای دولتی و وابسته به دولت ، هیئت امنا ممکن است در راس هرم سازمانی باشد. در یک نشریه غیر دولتی ، مدیر ممکن است سرمایه گذار اصلی یا حامی مالی باشد.

ناشران بر اساس عوامل مختلفی از جمله سرمایه ، ساختار ، هدف و نوع کتابی که منتشر می کنند به چند دسته تقسیم می شوند:

ناشران مبتکر و منتظر: ناشران مبتکر با ایده ، طرح و پیشنهاد قبلی به سراغ سازندگان می روند ، در حالی که ناشران منتظر آثاری را که به آنها ارائه می شود انتخاب می کنند.
ناشران عمومی و تخصصی: ناشران عمومی در همه زمینه ها فعالیت می کنند اما ناشران تخصصی فقط در یک زمینه خاص مانند کودکان کار می کنند.
ناشران انتفاعی (وابسته به سازمان) و غیر انتفاعی (انتفاعی)
ناشران وابسته به دولت: ناشران متعلق به دولت بیش از 50 درصد سرمایه خود را دارند ، اما ناشران وابسته به دولت كمتر از 50 درصد سرمایه خود را دارند.
ناشران کتب درسی و متون دانشگاهی
ناشران الکترونیکی: این گروه از ناشران تمام تولید و تولید مواد مطالعه را انجام می دهند ، اما به جای کاغذ ، متن ها را روی CD یا شبکه منتشر می کنند.
مشارکت ناشران: این نوع با سرمایه گذاری یا همکاری چندین ناشر و خالق فعالیت می کند.
مدیر انتشارات شخصی است که به اوضاع فرهنگی جامعه علاقه مند است و با آن آشنایی کامل دارد. او باید فردی دقیق باشد و توانایی سازماندهی و نظارت صحیح بر کل مراحل تهیه و چاپ کتاب را داشته باشد. ناشر با فعالیت صحیح خود به ارتقا سطح فرهنگی جامعه کمک می کند.

فضای کاری ناشر به طور کلی در انتشارات و چاپخانه ها است. وی در کار خود با نویسندگان ، مترجمان ، ویراستاران ، طراحان گرافیک ، نقاشان ، چاپ سنگی ، چاپ و صحافی کتاب ارتباط دارد.

وظایف مدیر انتشارات (ناشر)
برای انتخاب و ثبت سفارش های تولید ، با نویسندگان و مترجمان تماس بگیرید
ارزیابی و ارزیابی وضعیت فرهنگی و تمایل افراد به شناسایی نوع موضوعات و کتابهایی که به آنها علاقه دارند –
خواندن و ارزیابی متون نویسندگان یا مترجمان با کمک کارشناسان
دریافت مجوز انتشار کتاب (گذراندن مراحل حسابرسی در سازمان مربوطه)
برای تهیه کتاب برنامه ریزی های لازم را انجام دهید
نظارت بر ویرایش ، خواندن نمونه و …
سفارش مراحل مختلف چاپ از جمله عکس و عکس ، صفحه آرایی و …
با سازندگان صحبت کنید و با آنها قرارداد ببندید
برآورد مالی چاپ کتاب (در صورت موجود بودن با کمک بخش مالی)
نظارت بر چاپ و صحافی کتاب ها
نظارت بر توزیع و فروش کتاب
شایستگی ها و مهارت های مورد نیاز ناشر
علاقه به کار در زمینه فرهنگ
دقت بالا و توجه به جزئیات
مسئوليت
آگاهی از وضعیت عمومی جامعه و درک

به اشتراک بگذارید

مدیر پابلو
نویسنده مطلب مدیر پابلو
گر مرد رهی میان خون باید رفت / وز پای فتاده سرنگون باید رفت / تو پای به راه در نه و هیچ مپرس / خود راه بگویدت که چون باید رفت ...